tirsdag 1. mai 2012

Bedre å være FEIT

Til dere skrullinger

Jeg fikk en mail her om dagen, en jente som lurte på om jeg alltid har vært feit. Om jeg ikke hadde tenkt å vurdere å kaste opp litt. Jeg syns egentlig det er litt teit å si, hva vet du om meg og min historie. Hvordan kan du uttale deg og ha slik mangel på folkeskikk/vett?!

Ok, jeg er tykk.. Det nekter jeg absolutt ikke på, men jeg har ikke alltid vært det. Jeg har egentlig slitt med et forhold til mat, fra slutten av barneskole åra til 1 vgs. Jeg trente masse, spiste lite og ble ofte litt for mye kvalm av mat. Hva det resulterte til en periode kan du vel tenke deg til selv. Konsentrasjonen ble dårligere, humøret var alltid dårlig og jeg hadde mange grusomme utbrudd. Jeg kan aldri huske at jeg har vært fornøyd med kroppen min. Enden er jeg for tynn eller så er jeg for feit for folk, når skal vi drite i å tenke på hvordan folk ser ut?! Skal vi ikke få være den vi er, har det alltid vært slik at personlighet er noe som ikke er så viktig? Er kropp ALT i dag?

Disse spørsmålene har jeg stilt meg selv en del ganger de siste dagene. Jeg får kanskje aldri svar på det, men kanskje en flott debatt om det. Selfølgelig ønsker jeg at folk skal være friske å sunne, men alle kan ikke være det. Tror heller det er noe mer viktig her i verden å tenke på enn akkurat det hvordan kroppen til andre er. Jeg vil velge selv hva jeg vil gjøre med min kropp, så lenge jeg ikke er til skade for meg selv. Jeg har INGEN rett på å kommentere deres kropper, kroppen er din. Kropp kommer i forskjellige fasonger, kropp er flott. Det at ungdom/voksne sliter med Spiserforstyrrelser gjør meg veldig vondt, de har det ikke bra. Heller ikke de som sliter med fedme, men alle er mennesker. Skal vi ikke ta omkring dem, istede for å drege de lengre ned?

Jeg personlig syns dette gjør veldig vondt, når jeg ser noen som sliter. Så vil jeg heller være der for de, enn å dra de lengre ned i søla. Faen, vi er jo mennesker alle sammen, vi er flotte!
Jeg syns det litt vanskelig å se på dette bildet, generelt bilder fra denne perioden. Det er fordi det viser meg i en dårlig periode, der jeg hadde det vanskelig med å godta meg selv for den jeg er. Idag er jeg, feit, fyldig, og glad over at jeg fortsatt har draget på mannfolk ;0) Jeg er vakker, uansett hva ander syns om meg. Så dine negative kommentarer skal bare få flyge forbi, akkurat som om den ikke kom. Jeg er 24 år, livsnytet, glad, festlig og stolt av meg selv at jeg ikke her et helt vrengt bilde av meg selv.

10 kommentarer:

  1. fineste snuppa <3 synes d e flott av dæ å svar på sånne "maila". D vis at du e ei sterk dame som har sunne meninga! E så enig me dæ i d du skriv! Tænk at folk ikke har lært folkeskikk :/ eller om det bare e idioti d ska man jo ikke si...
    men DU e VAKKER <3
    klæm t dæ <3

    SvarSlett
  2. Kjære Fantastiske Lene :D
    Takk for fin kommentar :D
    Håper vakre Lene mora har det bare bra :D
    Ha en superduper dag snuppa<3
    Klem<3

    SvarSlett
  3. Go Cathrine!! :D

    Æ <3 dæ akkurat som du e æ!
    Det e veldig forstyrra menneska som sende sånne maila te folk.. Æ trur det villa ha vært lurt av dæm å rydd opp litt under topplokket sitt før dæm kritisere ainna folk! ;)

    STOR KLÆM fra Marit! :)

    SvarSlett
  4. E a helt skrullat??!! Du e jo nydelig <3 ! Maria

    SvarSlett
  5. Svar
    1. Anonym: Takk, øyet som ser det da..

      Slett
  6. Det var jo en teit mail å få... Det er som du sier Cathrine, så lenge man er fornøyd med seg selv har man kommet langt. Det som er vakkert kommer ann på øye som ser, men det er ingen tvil om at "vakker" kommer i alle former og fasonger. Til alle der ute: du er vakker akkurat som du er!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tenker på mange som sliter med selvbildet, en sånn kommentar til feil person, kan få alvorlige konsekvenser. Så jeg er så enig med deg Silje :D

      Slett